درباره ما

خرید دستگاه برش بلوک هبلکس

دستگاه برش بلوک هبلکس - ماشین سازی آریا ساروج

آشنایی با دستگاه برش بلوک هبلکس (BCM)

منطقی است که در دیوارچینی ساختمان ها همیشه نمیتوان از آجرها و بلوک های بااندازه یکسان استفاده کرد و گاها نیاز به این داریم که آن ها را به اندازه های کوچکتر یا شکل های دلخواه استفاده کنیم. در مورد بلوک های اتوکلاو شده نیز این موضوع صادق است، با این تفاوت که برای این بلوک ها یک راهکار بسیار خوب داریم، دستگاه برش بلوک هبلکس، یا نام های دیگر که ما آن را با عنوان BCM به شما معرفی خواهیم کرد. خب، در ابتدا شاید بهتر باشد کمی با بلوک هوادار اتوکلاو شده، آشنا شویم:

بلوک سبک AAC یا همان بلوک هوادار اتوکلاو شده (Autoclaved Aerated Concrete) از مصالح عمده در زمینه ساختمان سازی است. این مسئله از این جهت دارای اهمیت فروانی است که بلوک سبک AAC دارای ویژگی ها و مزایایی است که باعث می شود از سایر مصالح رایج قدیمی پیشی بگیرد، گرچه آجرها و بلوک های قدیمی در برخی ساخت و سازها همچنان جایگاه خود را حفظ کرده اند و به دلایلی استفاده کردن از آنها اجتناب ناپذیر است.
استفاده از بلوک سبک AAC از سال 1924 در سوئد و کشورهای اروپایی رواج پیدا کرد و به سرعت طرفداران خود را در سایر کشورها پیدا کرد. این اتفاق زمانی اهمیت چند برابری پیدا کرد که بلوک AAC در میان مصالح ساختمانی سبز جایگاه خود را ثبت کرد، البته این رشد چشمگیر چندان دور از انتظار نبود چرا که در تولید این محصول، مسائل مهمی چون مصرف انرژی در نظر گرفته شده بود که مسئله مهم جهان امروزی است.از دیگر مزیت های این نوع بلوک استفاده بهینه از تمام منابع بود. کاهش هزینه ساخت، افزایش بهره وری، سرعت کار و کیفیت از دیگر مسائل مهم بودند.

ویژگی های بلوک سبک AAC

بلوک سبک AAC که در ایران با عنوان های مختلفی چون هبلکس، بلوک اسفنجی یا بلوک گازی شناخته می شود، دارای مزایایی چون ابعاد بزرگ، وزن کمتر، عایق حرارتی و صوتی، مقاومت در برابر رطوبت و آفات است.

علاوه بر این ویژگی که می تواند در پروژه های بزرگ بیشتر مورد توجه گیرد، افزایش سرعت کار با این نوع بلوک است. بلوک سبک AAC با توجه به داشتن ابعاد بزرگ و دقیق سرعت چینش را تا چندین برابر افزایش می دهد و این یعنی کاهش زمان کلی ساخت و کاهش هزینه نیروی کار که در پروژه های بزرگ بسیار حائز اهمیت است.

بلوک AAC که اغلب در دیوارهای غیر باربر مورد استفاده قرار می گیرد دارای ابعاد مختلفی است که با توجه به نیاز کلی پروژه تامین می شود با این وجود در صورت نیاز به ابعاد کوچکتر میتوان به راحتی آن ها را در ابعاد دلخواه برش داد. برای برش این بلوک ها اغلب از اره های دستی استفاده می شود که کار چندان آسانی به نظر نمی رسد. مخصوصا در پروژه های بزرگ که نیاز به برش تعداد بسیار زیادی بلوک باشد، این مساله به کاری طاقت فرسا تبدیل خواهد شد.
خبر خوب این است که راه حل بسیار خوبی برای این مساله وجود دارد و آن استفاده از دستگاه BCM (block cutting machine) یا همان دستگاه برش بلوک AAC است، البته در ایران این دستگاه را به نام های مختلفی مانند: دستگاه برش هبلکس، دستگاه برش بلوک گازی، دستگاه برش بلوک سبک یا اره برقی هبلکس نیز می شناسند.

مزایا و ویژگی های دستگاه برش بلوک (BCM)

برش این نوع بلوک به دلیل بافت خاص آن، با استفاده از اره نواری یا اره دستی امکان پذیر است. با این حال برش بلوک به صورت دستی نیازمند صرف زمان بیشتری است به عبارت دیگر این کار معادل است با هدر دادن زمان و انرژی نیروی کار برای کارهای کم اهمیت. این در حالی است که با استفاده از دستگاه برش هبلکس شما می توانید این کار را در زمان کمتری انجام دهید و از نیروی کار خود در کارهای مهم تر استفاده کنید. این مساله به خصوص در پروژه های عظیم بسیار ملموس تر خواهد بود. افزایش کیفیت برش بلوک و دیوار چینی و افزایش سرعت برش تا 3 برابر از مزایای استفاده دستگاه برش بلوک در صنایع ساختمانی است.
در طراحی این دستگاه علاوه بر توجه بر ایمنی کار به سهولت استفاده کاربر و حمل آسان دستگاه نیز توجه شده است. به طوری که برای مونتاژ و کار با آن نیاز به مهارت چندانی وجود ندارد. از جمله مشخصات فنی که می توان به آن اشاره کرد میز کار 66*90 سانتی متری، ارتفاع برش 30، وزن 76 کیلو گرمی و موتور 1.1 کیلو واتی است.

نحوه راه اندازی و مونتاژ دستگاه

همانطور که قبلا اشاره شد، راه اندازی دستگاه برش هبلکس (BCM)  بسیار آسان است و حتی توسط نیروی کار نیمه ماهر نیز قابل انجام است . شما میتوانید با طرف چند دقیقه زمان برای تماشای ویدئوی مونتاژ دستگاه در سایت آپارات یا یوتیوب و اقلام موجود در بسته بندی BCM که برای شما ارسال خواهد شد، این کار را انجام دهید.

نحو کار دستگاه برش بلوک سبک

این دستگاه عملکرد پیچیده ای ندارد و کار با آن راحت خواهد بود. پس از مونتاژ دستگاه هبلکس بر، و نصب ساتوری، نوبت به وصل کردن زنجیر برش خواهد رسید که باید دقت شود که جهت زنجیر درست باشد. با قرار دادن زنجیر بر روی ساتوری و متصل کردن آن به اسپراکت موجود بر روی الکتروموتور و در انتها نصب گردگیر، دستگاه شما آماده بهره برداری است. ولی سوال اصلی که در مورد زنجیر برش وجود دارد این است:

چه تعداد برش میتوان با این زنجیر انجام داد ؟
به دلیل وجود سیلیس در ترکیبات بلوک AAC، و خاصیت خورندگی این ماده، و سایر عوامل موجود، طبیعی است که زنجیر پس از مدتی شروع به کند شدن خواهد کرد. این مساله به میزان سختی و فرمولاسیون بلوک نیز بستگی دارد که در شرکت های مختلف تولید کننده بلوک سبک متفاوت خواهد بود. ولی مخزن روغن موجود بر روی دستگاه و انجام روغن کاری زنجیر این امر را تا حد بسیار زیادی به تاخیر خواهد انداخت با این حال این اتفاق اجتناب ناپذیر است. زنجیرهای استفاده شده بر روی این دستگاه تا 4 یا 5 بار قابل تیزکاری هستند و شما می توانید با مشاهده ویدئو زیر، با نحوه انجام تیزکاری آشنا شوید.
در پروژه های بزرگ که احتمالا از چند دستگاه برش استفاده می شود، خرید دستگاه زنجیر تیز کنی، باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خواهد شد.

 

نحوه خرید دستگاه برش بلوک هبلکس (BCM)

شرکت آریا ساروج خاوران در کنار ساخت تجهیزات و ماشین آلات خط تولید AAC، از تجربه خود برای تولید دستگاه برش بلوک نیز استفاده کرده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید با همکاران ما در واحد فروش با شماره های زیر در تماس باشید.
شماره همراه: 09904658358
تلفن ثابت: 04142544640